سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره خودرو در تهران - تشریفات سورنا سیر

نکاتی در مورد سفرهای جاده ای

رانندگی به خودی خود یک مسئولیت بزرگ است، چه برسد که بخواهید به جاده هم بزنید. از شما به عنوان یک راننده گواهینامه‌دار انتظار می‌رود که تمام تلاش خود را برای پیروی از قوانین و مقررات رانندگی به خصوص در جاده انجام دهید. با رعایت کردن قوانین در هنگام اجاره خودرو نیز صاحبان خودرو اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت. همچنین باید هر کاری که برای مراقبت از ایمنی مسافران، سایر رانندگان و همچنین خودتان لازم است را نیز انجام دهید.

بعضی قوانین با منطق جور درمی‌آیند، اجرای برخی از آنها به نظر می رسد لازم نباشد اما با رعایت کردن آنها ایمنی بیشتری خواهید داشت و برخی دیگر از قوانین کاملا اجباری هستند. در رابطه با رانندگی در جاده‌ها، قوانینی وجود دارد که شما به عنوان یک راننده موظف هستید رعایتشان کنید. در زیر به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

دو قانونی که در سفرهای جاده‌های باید رعایت کنید:

 

کمربند ایمنی

قوانین در هر کشور، با کشور دیگر متفاوت است. شما به عنوان یک راننده تازه‌کار، موظف هستید از قوانین مربوط به کمربند ایمنی در کشور خود آگاه باشید، زیرا قطعا کتاب آیین‌نامه را مطالعه کرده‌اید و برای گرفتن گواهینامه آزمون داده‌اید. با این حال، اگر قصد سفر دارید، ممکن است از قوانین کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید مطلع نباشید. هر زمان شک کردید، در اینترنت جستجو کنید. به این ترتیب خودتان را از گرفتن جریمه‌های سنگین نجات می‌دهید. علاوه بر این بستن کمربند ایمنی نقش زیادی در نجات جان سرنشینان دارد.

بنابراین قبل از سفر، قوانین مربوط به کمربند ایمنی مربوط به هر کشور را مطالعه کنید. اغلب الزام بستن یا نبستن کمربند ایمنی، ابتدای حوزه استحفاظی هر منطقه ای نوشته می‌شود. با این حال، فرض را بر این نگذارید که اگر تابلویی ندید یعنی می‌توانید کمربند نبندید. اگر شک داشتید، حتما کمربندتان را ببندید.

این قوانین در مورد اینکه کدام مسافران باید کمربند ایمنی خود را ببندند نیز با هم متفاوتند. بعضی از مقررات فقط راننده را ملزم به بستن کمربند می‌کنند. در برخی قوانین دیگر هم راننده و هم مسافر صندلی جلو باید کمربند را ببنند. و برخی قوانین هم همه سرنشنان را ملزم به بستن کمربند ایمنی می‌کنند. برای اجتناب از جریمه شدن به علت نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشین جلو، بهتر است از همه سرنشنان بخواهید کمربند خود را ببندند.

همچنین بسیار مهم است که بدانید چه قوانینی در مورد سن مجاز برای رانندگی وجود دارد. معمولا برای جوانان بر اساس گروه سنی محدودیت‌های خاصی برای رانندگی در جاده ها اعمال می‌شود. بهتر است قبل از سفر، قوانین مربوط به محدودیت‌های سنی در رانندگی هر منطقه را مطالعه کنید. همچنین، از اتومبیل‌های قدیمی برای سفر جاده‌ای استفاده نکنید. مقررات نسبت به گذشته تغییر کرده و همچنان هم در حال تغییر است و این یکی از مواردی است که باید حسابش را بکنید. قطعا اتومبیل عتیقه‌ای که در پارکینگ خوابیده به درد سفر جاده‌ای نمی‌خورد.

موبایل و پیامک

مجددا می‌گوییم که قوانین مربوط به تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک در کشورهای مختلف متفاوت است، اما احتیاط شرط عقل است و هر عقل سلیمی می‌گوید هنگام رانندگی با موبایل خود کار نکنید. بنابراین اگر از قوانینی که در مورد تماس و پیامک هستند مطمئن نیستید، از گرفتن تماس یا ارسال پیامک هنگام رانندگی خودداری کنید.

ارسال پیامک هنگام رانندگی، موجب حواس پرتی راننده می‌شود و بسیار خطرناک است. فقط یک لحظه غفلت موجب تصادف می‌شود. بنابراین حتی اگر شرایط هم اضطراری بود، ابتدا پارک کنید و سپس پیامک‌تان را ارسال کنید. مطالعات نشان داده است که صحبت کردن با موبایل حواس راننده را نسبت به زمانی که با یکی از سرنشینان صحبت می‌کند، بیشتر پرت می‌کند. حتی اگر مجبور شدید آدرس را روی برنامه GPS خودرو تایپ کنید هم اول پارک کنید و بعد اینکار را انجام دهید. حادثه هرگز خبر نمی‌کند.

بستن کمربند ایمنی و کار نکردن با تلفن همراه دو موردی هستند که نقش مهمی در کاهش خطرات در هنگام رانندگی دارند و با رعایت آنها ایمنی بیشتری خواهید داشت.