سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره خودرو در تهران - تشریفات سورنا سیر

چند وقت یک بار باید فیلتر هوای ماشین عوض شود؟

فیلتر هوا چقدر دوام می آورد؟

وظیفه فیلتر هوای موتور تمیز نگه داشتن موتور با به دام انداختن آلاینده ها قبل از ورود آنهاست. آنها از مواد چین دار، اغلب ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند، و گاهی اوقات تقویت می شوند. این ماده برای جذب ذرات اندازه گیری شده در میکرون در نظر گرفته شده است، گاهی اوقات تا 5 یا 10 میکرون، بنابراین آنها وارد موتور نمی شوند و به قطعات آسیب نمی رسانند. آنها همچنین باید به اندازه کافی آزاد باشند که هوا محدود به ورود به موتور نباشد.پ

>ا گذشت زمان، فیلتر هوای موتور مسدود می شود و کارایی آن کمتر می شود. به همین دلیل مهم است که فیلتر هوای خودرو خود را مرتباً تعویض کنید. بسته به عادات رانندگی خود، باید فیلتر هوای خود را هر 12 ماه یا 12000 مایل تعویض کنید. اگر در یک منطقه پر گرد و غبار یا آلوده رانندگی زیادی انجام می دهید، باید بیشتر آن را عوض کنید. برای صرفه جویی در پول خود، حتی می توانید این کار را خودتان انجام دهید. فقط مطمئن شوید که فیلتر مناسب برای ماشین خود را خریداری کرده و دستورالعمل ها را برای تعویض آن دنبال کنید. فیلترهای هوای کابین باید تقریباً در فواصل یکسان تعویض شوند. مانند فیلتر هوای موتور، آنها می توانند با حشرات، خاک، گرده، برگ ها و سایر ذرات محیطی مسدود شوند. آنها همچنین می توانند توسط آب اشباع شوند و کپک یا کپک ایجاد کنند که می تواند ماشین شما را بدبو کند. تغییر سالانه آن همیشه یک تمرین خوب است. چه زمانی باید فیلتر هوا را تعویض کرد؟

به غیر از زمان و مسافت پیموده شده توصیه شده، دلایل دیگری برای تعویض فیلتر هوا وجود دارد. در اینجا برخی از علائم وجود دارد که می تواند شما را از موضوعی که نیاز به توجه دارد آگاه کند. علاوه بر توجه به زمان تعویض فیلتر هوا باید به موارد دیگری همچون آب بندی خودرو توجه کرد.

علائم کثیف بودن فیلتر هوای موتور

علاوه بر دفعات تعویض فیلتر هوا، فیلتر هوای کثیف می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که بر قابلیت اطمینان وسیله نقلیه شما و همچنین اعتماد شما به فرمان خودرو تأثیر می‌گذارد. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • کاهش مصرف سوخت.
  • موتور خاموش می شود.
  • افزایش انتشار گازهای گلخانه ای.
  • صدای خش خش از زیر کاپوت در حالت بیکار.
  • در صورت عدم رسیدگی به موتور آسیب می بیند.
  • روشن بودن چراغ موتور را بررسی کنید.
  • ماشین شما در حال بیکاری است.
  • شتاب آهسته. با توجه به این علائم می توانید اطمینان حاصل کنید که فیلتر هوای شما همیشه تمیز است و موتور شما همیشه به خوبی کار می کند.

علائمی که نشان می دهد که فیلتر هوای کابین شما کثیف است.

فیلترهای کابین بخش مهمی از سیستم تهویه خودرو شما هستند و به تمیز نگه داشتن هوای داخل کابین شما و عاری از گرده، گرد و غبار و سایر آلاینده های موجود در هوا کمک می کنند. با این حال، با گذشت زمان، فیلترهای کابین ممکن است با کثیفی و زباله مسدود شود، کارایی آنها کاهش یابد و به طور بالقوه باعث بدتر شدن کیفیت هوای کابین شود. اگر متوجه شدید که کیفیت هوای کابین شما پایین آمده است، بوی گندیده یا پوسیده از دریچه ها می آید، یا هوای کمتری از دریچه های داشبورد شما می وزد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که فیلتر هوای کابین خود را تعویض کنید.

نحوه تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوای موتور و فیلتر هوای کابین کار پیچیده ای نیست. در بیشتر موارد، به هیچ ابزاری نیاز ندارید، یا حداکثر برای برداشتن مجرا یا پوشش به پیچ گوشتی نیاز دارید. 
سخن آخر
برای مراقبت و نگه داری از ماشین نکات و عوامل مختلفی می باشد که باید به آنها توجه کرد. در وبلاگ وبسایت اجاره خودرو سورنا موارد مختلفی برای مراقبت از ماشین و نکات محتلف رانندگی ذکر شده است برای اطلاعات بیشتر از نکات رانندگی و مراقبت از ماشین به این وبسایت سر بزنید.