سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره خودرو در تهران - تشریفات سورنا سیر

ماشین 4wd یا AWD چه ماشینی میباشد؟

شما ممکن است فکر کنید که وسایل نقلیه 4WD یک عامل پول ساز برای شرکت‌های کرایه ماشین هستند، اما در واقع رزرو کردن آنها می‌تواند بسیار دشوار باشد. از وب سایت ماشین مورد علاقه خود دیدن کنید، اما اغلب، گزینه جستجو برای وسایل نقلیه 4WD به سختی در دسترس هستند. و شما زمانی که به شرکت‌های اجاره خودرو مراجعه می‌کنید جزء مدل‌های پیشنهادی آنها نخواهد بود.

بزرگترین مانع برای رزرو یک خودروی 4WD دلایل لجستیکی است. هزینه نگهداری این خودروها در مقابل انواع سواری بسیار بالاتر است و معمولا از آنها برای گشت و گذار در طبیعت و جاده‌های خاکی و ناهموار استفاده می‌شود و در این شرایط احتمال فرسوده شدن اتومبیل بیشتر از جاده‌های هموار است. شرکت‌های کرایه اتومبیل به سادگی نمی‌خواهند تضمینی برای ارائه یک گزینه کرایه‌ای ارائه دهند. سیستم آنها تمایزی بین گزینه‌های 4WD یا AWD و 2WD قائل نمی‌شود، بنابراین اگر یک گزینه شاسی بلند یا کامیون به یک مقصد خاص نهایی شود، آنها به دنبال انعطاف پذیری بیشتر برای اجاره دادن آن هستند به خاطر این که معمولا هزینه اجاره یک خودروی 4WD مبلغ بالاتری خواهد بود.

به طور صادقانه، اگر پول لازم برای اجاره وسایل نقلیه AWD و 4WD را در اختیار داشته باشید، شرکت‌های اجاره خودرو در تهران راهی پیدا خواهند کرد که عملیات رزرو خودرو را برای مشتریان تسهیل کنند. اما اجاره این وسایل نقلیه توجیه اقتصادی ندارد.

اول از همه، یک وسیله نقلیه جدید 4WD هزینه بیشتری نسبت به همتای 2WD خواهد داشت معمولا هزینه تعمیر این خودروها بالاتر از انواع معمولی است و از طرف دیگر قطعات این نوع خودرو نیز گران‌تر از اتومبیل‌های سواری معمولی است و شرکت‌های کرایه خودرو با کاهش وحشتناک ارزش اموال خود مواجه می‌شوند، به ویژه اگر بخواند اتومبیل‌ها را تنها پس از چند فصل به فروش برسانند. بعضی از شرکت‌ها یک وسیله نقلیه را تنها پس از شش ماه به روز رسانی می‌کنند. این تعویض خودروها به این خاطر است که در صورتی که با آنها در شرایط بیرون از جاده و یا سخت رانندگی شود به قطعات داخلی آن فشار زیادی خواهد آمد و ممکن است دیگر نتواند کار کند و در آن صورت خسارت زیادی به شرکت اجاره دهنده خودرو وارد خواهد شد. ارزش خودرو در فروش مجدد 4WD قیمت خرید را پوشش نمی‌دهد، به ویژه هنگامی که این خودروهای 4WD در زمستان به مقصد یک منطقه با آب و هوای برفی رزرو شوند.

اجاره دهندگان به طور کلی خودروهای 2WD را ترجیح می‌دهند، زیرا به لحاظ مصرف سوخت اقتصادی هستند. بنابراین، شرکت‌های کرایه اتومبیل به نحوی منطقی‌تر گزینه‌های 4WD را ارائه نمی‌دهند اما زمانی این کار را انجام می‌دهند که به لحاظ اقتصادی توجیهی برای آنها داشته باشند. با این همه، اگر شما به یکی از آنها را نیاز دارید، به عنوان مثال برای سفر به مناطق کوهستانی در زمستان، شانس خوبی خواهید داشت که یکی از آنها را پیدا کنید. البته برای این که در زمان مورد نیاز خودرو آماده باشد، شما می‌توانید از مدتی قبل این خودرو را در شرکت اجاره ماشین سورنا سیر رزرو کنید. با رزرو زود هنگام، این شرکت خودروی مورد نظر شما را در فرصت مناسب سرویس و آماده ارائه خواهد کرد. در زیر به چند نکته در مورد اجاره انواع خودروها اشاره خواهیم کرد.

  • یک وسیله نقلیه AWD / 4WD به احتمال زیاد در یک موسسه محلی در دسترس نخواهد بود.
  • فرودگاه‌هایی که وسایل نقلیه 4WD ارائه می‌دهند به احتمال زیاد در زمستان برای سفر به مقاصد اسکی استفاده می‌شوند.
  • وسایل نقلیه AWD / 4WD به احتمال زیاد خودروهای شاسی بلند هستند.
  • هزینه رزرو یک خودرو 4WD در زمستان احتمالا بسیار گران‌تر از گزینه‌های 2WD با لاستیک تمام فصل است. این هزینه اضافه به خاطر اضافه شدن امکانات حرکت در برف بر روی خودرو خواهد بود.

 

در چه مواقعی کرایه یک اتومبیل 4WD و یا AWD منطقی است

یک وسیله نقلیه 4WD یا AWD، به ویژه در جاده‌های ناهموار یا جاده‌های برفی یا یخی، عملکرد بهتری خواهد داشت. یک وسیله نقلیه 4WD می‌تواند به ویژه در جاده‌های لغزنده مفید باشد، به طوری که خطر لغزش و از دست دادن کنترل وسیله نقلیه را کاهش می‌دهد که کنترل یک یا همه چرخ‌ها را در دست خواهید داشت. به خاطر این که تمامی چرخ‌ها حرکت می‌کنند و نیرو به چهار چرخ می‌رسد، این نوع خودرو کمتر لیز می‌خورد و در مسیرهای با شیب زیاد عملکرد بهتری دارد. در خودروهای معمولی اگر یک چرخ از زمین بلند شود چرخ دیگر نمی‌چرخد ولی در خودروهای 4WD به این صورت نیست و در هر صورت چرخ‌هایی که بر روی زمین قرار دارند نیرو به آنها منتقل شده و باعث حرکت خودرو می‌شود.

از نقطه نظر اکثر کرایه دهندگان خودرو، یک وسیله نقلیه 4WD در سه سناریوی معمول گزینه‌ای منطقی به حساب می‌آید: برفی، جاده آفرود و بکسل خودرو. اما تنها یکی از سه سناریو توسط شرکت‌های کرایه ماشین مجاز است.

رایج‌ترین دلیل برای اجاره یک وسیله نقلیه 4WD برای رانندگی در شرایط برفی است. در حالی که شرکت‌های کرایه ماشین ترجیح می‌دهند که اجاره کنندگان در شرایط آب و هوایی زمستانی از خودروهای آنها استفاده نکنند، فصول برفی تنها زمان قابل اعتمادی از سال برای شرکت‌های کرایه خودرو است تا بتوانند از وسایل نقلیه 4WD یا AWD کسب درآمد کنند.

خرید بیمه تصادف با قیمتی کمتر از آنچه که در محل کرایه ماشین باید بپردازید

ما می‌توانیم به شما در پیدا کردن وسایل نقلیه 4WD مناسب برای رانندگی در مناطق با آب و هوای زمستانی کمک کنیم اما آماده پرداخت مبلغ مورد نیاز باشید. در طول طوفان‌های برفی و سایر دوره‌های پرتقاضا مانند تعطیلات، اغلب این وسایل نقلیه با قیمتی بالاتر اجاره داده می‌شوند.

شرکت‌های کرایه ماشین علاقه‌ای به کرایه دادن خودرو برای فعالیت‌های آفرود و یا بکسل ندارند. آنها در این موارد بسیار جدی هستند و اگر شما از یک اتومبیل برای مقاصد آفرود یا بکسل کردن یک تریلر استفاده کنید، ممکن است در دفعات آتی در لیست سیاه شرکت قرار بگیرید، مخصوصا این اقدام منجر به آسیب رسیدن به خودرو شود.